Η αρχή προστασίας της ιδιωτικής ζωής της Γαλλίας ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι επέβαλε πρόστιμο 60 εκατομμυρίων ευρώ στον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό Microsoft για την επιβολή διαφημιστικών cookies στους χρήστες.
Επεξηγώντας τους λόγους πίσω από το μεγαλύτερο πρόστιμο που επιβλήθηκε το 2022, η Εθνική Επιτροπή Τεχνολογίας και Ελευθεριών (CNIL) δήλωσε ότι μετά από έρευνες διαπίστωσε ότι «όταν οι χρήστες επισκέπτονταν τον εν λόγω ιστότοπο, κατατέθηκαν cookies στο τερματικό τους χωρίς τη συγκατάθεσή τους, ενώ τα cookies αυτά χρησιμοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, για διαφημιστικούς σκοπούς». Επίσης, «παρατήρησε ότι δεν υπήρχε κουμπί που να επιτρέπει την άρνηση της κατάθεσης των cookies τόσο εύκολα όσο και την αποδοχή τους».
Η CNIL δήλωσε ότι το πρόστιμο δικαιολογείται εν μέρει λόγω των κερδών που αποκόμισε η εταιρεία από τα διαφημιστικά έσοδα που προέκυψαν έμμεσα από τα δεδομένα που συλλέγονται μέσω των cookies - μικροσκοπικά αρχεία δεδομένων που παρακολουθούν την περιήγηση στο διαδίκτυο.
Στην εταιρεία δόθηκε προθεσμία τριών μηνών για να διορθώσει το πρόβλημα, με πιθανή περαιτέρω ποινή 60.000 ευρώ ανά ημέρα καθυστέρησης. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στη Microsoft Ιρλανδίας, όπου η εταιρεία έχει την ευρωπαϊκή της βάση.
Σε ανακοίνωσή της η Microsoft ανέφερε ότι είχε εισαγάγει βασικές αλλαγές στις πρακτικές της για τα cookies, ακόμη και πριν ξεκινήσει αυτή η έρευνα.